Az események hátterét egy szülői felháborodás adja, ami egy tanár kemény követelményrendszeréből fakad. Az eset főszereplője Margaret Yarrow, aki felszólal a fia, Mark tanárával szemben, majd miután sikerül kirobbantania őt az iskolából, maga a valóság csap le rá, amikor szembe találja magát a fia eredményeivel.
Margaret Yarrow nem volt éppen boldog. Fogságába vették azok a figyelmeztetések, amiket fia, Mark legújabb természettudományos dolgozatánál látott, és felhördült. “Jobban kell átgondolnod a dolgokat,” – volt olvasható az egyik jegyzetén, míg egy másikban: “Jobban is tudsz ennél!”.
Marknak végső jegye C+ volt, mely nem tűnt túl ígéretesnek, tekintettel arra, mennyit készült a tesztre! Margaret pedig kész volt harcolni a helyzet javításáért, ha ez volt az utolsó dolga, amit tőle nyújtott. Mark ugyanis tengerbiológus szeretett volna lenni.
Meghívta hát az iskolát, és találkozót kért Mark tanárával a természettudományokból. Még soha nem találkozott vele személyesen, hiszen Mark csak nemrég került az osztályba, azonban elégedetlen volt a tanítási módszereivel, valamint a tanítás végeredményeivel.
Nem értette, miért van szükség minden nap Marknak óriási mennyiségben megoldandó természettudományi házi feladatra, melyekhez javításokat is kellett írnia, és néhány feladat az elmúlt két év tananyagából származott. “Mi ez, Mark?” – kérdezte tőle otthon.
Mark zavarba jött egy pillanatra és azt válaszolta: “Mr. Adrews azt mondja, hiányosak a tudásom a hetedik és nyolcadik osztályból, és ha nem töltöm ki a hiányosságokat… Nem értem.” Margaret tiltakozott, “Mikor Collins asszonynál jártál, B+ tanuló voltál, remekül teljesítettél!”
Mikor Margaret néhány nappal később megérkezett az iskolába, hogy találkozzon Mr. Andrews-szal, már haragos volt rá. Mr. Andrews egy magas, vékony, hatvanas évei végén járó, kedves arcú férfi volt.
Margaret dühösen rázta a kezét, és azt mondta: “És Ön Mr. Andrews. Mark természettudományi tanára. Szeretném mondani, hogy nem vagyok elégedett a módszereivel.”
Mr. Andrews zavartan felvonta a szemöldökét. “A módszereim? Nem értem, mire gondol!”
Margaret előrántott egy köteg papírt a zsebéből, és dühösen lóbálta Mr. Andrews orra előtt. “Nézze csak meg ezt! A fiam órákat tölt a hetedik és nyolcadik osztályos tankönyvek tanulmányozásával és gyakorlással! Pedig ő már kilencedikben tanul! És még mindig meg kell írnia ezeket a házifeladatokat is! Ön túlvállalta a fiamat! Sok a tennivalója, a tanulás mellett sportol is. És mindezek ellenére nem kap jó jegyeket. Keményen dolgozik, és mégis csak hármasokat kap. Tehát, hogy hatnak ezek a rengeteg munkái, amit ráhalmoz, a jegyeire? ROSSZUL!”
Folytatás következik.