A bankban lezajló interakciók között, az ügyfelek és a banki alkalmazottak között gyakran előfordulhatnak hátborzongatóan zavarba ejtő vagy véletlenül vicces esetek. Ezek mindennapi rutinunk részévé válnak a pénzintézetekben. Ezek a helyzetek komikus vagy tragikómikus színezetet is adhatnak a mindennapi banki életünknek.
1. A hitelintézetek új kötelezettsége, hogy fényképet kell készíteniük ügyfeleikről. Egy ilyen alkalmam volt a közelmúltban. Az ügyintéző a géphez kérte, hogy nézzek a kamerába. Halkan megkérdeztem, hogy mosolyognom is kell-e. Ő, tudatosan viccelődve visszakérdezte: „Van kedvük mosolyogni, miközben kölcsönt vesznek fel?”
2. Egy ügyfelem egyszer, a hitelkérelmi űrlapon, a kiegészítő jövedelem oszlopban a „férj” szót írta be. Nem tudtam visszatartani a röhögést.
3. Egy kedves hölgy felhívott a bankomtól, s általános kérdést tett fel: „Hoz szokott életre szóló, fontos pénzügyi döntéseket?” Válaszom: „Nem, azt inkább az anyukámra bízom.” A hölgy a telefon végén, megbántódottan elbocsátott. Pedig édesanyám egy nagy könyvelési cég igazgatója, így logikus, hogy nála érdeklődöm.
4. Az ügyintéző megkért, hogy olvassam el a teljes szerződést és írjam alá az összes oldalt. Mikor a teljes szerződést furcsán elkezdtem olvasni, ő meghökkent és megkérdezte: „Tényleg el akarja olvasni az egészet?!”
5. Egy bankban dolgozom, és itt mindenféle furcsa indokot hallottam már hitelfelvétel céljából. De a legújabb, amikor egy férfi milliókat kért, hogy exorcizmust végezhessen a lányán, még engem is meglepett.
6. Egy szőke hölgy a bankban panaszkodott, hogy mindig megfeledkezik a jelszaváról és felhasználónevéről, és mindig be kell jönnie ezeket megváltoztatni. Amikor javasoltam, hogy memorizálja őket, hálálkodott és elment.
7. Egy ügyfél jött be a bankba a törlesztőrészlet befizetésére. Míg türelmetlenül várt, a szakállába mormogott valamit. Amikor megkérdeztem, volt-e valami baja, ő fölnézett és közölte, hogy csak az Angry Birds játékkal játszik a telefonján.
8. Egy idős házaspár egyszer megkért, hogy segítsek nekik pénzt felvenni az ATM-ben. Amikor arra kértem őket, hogy adják meg a PIN-kódot, a hölgy hangosan felolvasta, majd a férje megkérdezte tőlem: „Mivel én hallottam a kódot, létezik, hogy ellopom a pénzüket?”
9. Egyetlen történet jöhet velem észbe ezzel kapcsolatban, ami a bank épülete előtt játszódott. Egy nagymama és unokája sétáltak, az utóbbi azt kiabálta: „Nagyi, be akarok menni a bankba! „A nagymama válaszolt: „Holnap, gyermekem, itt fogsz jönni, ha hitelt veszel fel. Nagyon remélem, hogy hamarosan változik a lány nézete erre.”
10. A bank, ahol korábban dolgoztam, és amelyikből kirúgtak, most megvásárolta a jelenlegi munkahelyemet, és ugyanazért kirúgtak. Úgy tűnik, mintha azért vásárolták volna meg ezt a bankot is, hogy újra kirúghassanak…
11. Egy 69 éves úr hitelt próbált felvenni. Amikor kitöltöttem az űrlapot, megkérdeztem, vannak-e 18 éven aluli gyerekei, mire ő azt válaszolta, hogy „igen, nemrégiben született egy kislányom”. Ő büszkén tette hozzá: „A feleségem 35 éves, és én még mindig hu-hú-hu-húúúú …”
12. Bankom háromszáz forintos túlszámlázást végzett. Én azonnal fellebbeztem, és követeltem az összeget. Azóta, naponta többször is felhívom őket, és nagyon idegesek rajta. Nem értem, hogy miért. Pedig csak azért csinálom, hogy érezzék, milyen, mikor ők csinálják ugyanezt.