A mindennapokban előforduló bosszantó események között kevesen vannak annyira idegesítők, mint amikor elveszítjük vagy ellopják az iratainkat vagy bankkártyánkat.
Ilyen esetek nemcsak bosszúságot okoznak, hanem jelentős pénzügyi költségekkel is járhatnak, hiszen az elveszett vagy ellopott kártyák és iratok pótlása általában pénzbe kerül. Sokan azonban nem tudják, hogy a lakásbiztosításuk lehetővé teszi nekik, hogy a költségeket részben vagy akár teljesen visszaigényeljék.
A 2024. január elsejétől a kormányrendelet alapján a nyugdíjak és számos más nyugellátás összege 6%-kal emelkedik Magyarországon. Ez a változás nemcsak a nyugdíjasok számára jelenti a pozitív hírt, hanem az ország lakossága számára is széles körben hatással lesz. Ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy az elveszett vagy ellopott iratok és bankkártyák pótlása is anyagi terhet jelent.
Sokan nincsenek tisztában a lakásbiztosításukkal kapcsolatos lehetőségekkel, mint például az, hogy a biztosítás fedezheti az okmányok és bankkártyák pótlásának költségeit. A Bank360.hu szakértői szerint, noha a bosszúság elkerülhetetlen, a költségek egy része utólag visszaigényelhető a biztosítótól.
például az Alfánál (korábban Aegon), ez a kiegészítő szolgáltatás évente mindössze 550 forintba kerül. Míg a bankkártyák pótlása általában 4-5 ezer forint, az iratok cseréje pedig 3-8 ezer forint közötti költséggel járhat.
Ezek az összegek általában fedezetet élveznek a lakásbiztosítások keretében, így még akkor is érdemes lehet megfontolni a kiegészítő biztosítás igénybevételét, ha valaki csak ritkán kerül ilyen helyzetbe.
Ez a lehetőség nem csak a pénzügyi szempontból jelent megkönnyebbülést azok számára, akik elvesztették irataikat vagy bankkártyájukat, hanem segít felhívni a figyelmet arra is, hogy a lakásbiztosítás nemcsak az otthoni károkat fedezheti, hanem számos más esetben is nyújthat segítséget és védelmet.
A biztosítási szolgáltatások megértése és a megfelelő fedezetek kiválasztása mindannyiunk számára kulcsfontosságú lehet.