Előfordulhat, hogy vásárláskor a visszajáró pénz összege nem stimmel. Ez rendszerint egyszerű tévedésből adódik, de fontos, hogy ilyen esetekben megfelelően járjunk el, hogy elkerüljük a félreértéseket. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg arra az esetre, ha rosszul adnának vissza.
1. Ellenőrizze a visszajárót azonnal!
A visszajáró pénz átvétele után érdemes még a kassza közelében átszámolni az összeget. Ez segít az esetleges eltérések azonnali felismerésében. Ha már elhagyta a helyszínt, nehezebb lehet bizonyítani, hogy hibás összeg került Önhöz.
2. Jelezze udvariasan a hibát!
Ha problémát észlel, fontos, hogy udvariasan szóljon az eladónak vagy a pénztárosnak. Egy egyszerű magyarázat, például „Úgy látom, nem megfelelő összeget kaptam vissza,” általában elegendő. A legtöbb esetben az alkalmazottak szívesen segítenek a hiba korrigálásában.
3. Őrizze meg a blokkot!
A blokk a legfontosabb bizonyíték arra, hogy mennyit fizetett. Ha vita alakulna ki, ennek segítségével könnyen ellenőrizhető az összeg, és az esetleges hiba is egyszerűbben tisztázható.
4. Maradjon türelmes!
Előfordulhat, hogy a helyzet tisztázása, például a kassza tartalmának átvizsgálása vagy kamerafelvételek megtekintése, időt vesz igénybe. Fontos, hogy türelmesen várja meg az ügy rendezését.
5. Ha nem oldódik meg a helyzet
Amennyiben az üzletben nem sikerül rendezni a problémát, érdemes a bolt vezetőjéhez fordulni. Ha ez sem vezet eredményre, jegyezze fel a történteket, és szükség esetén forduljon a fogyasztóvédelemhez.
Az ilyen esetek ritkán szándékosak, általában emberi hibákból adódnak. Az udvarias és türelmes hozzáállás szinte mindig segít gyorsan és békésen megoldani a helyzetet.