Bár tavaly év végén még azt mondta Nagy Márton gazdasági miniszter, hogy „az inflációt földbe döngöltük, és ott is fog maradni”, a múlt héten már arról beszélt, hogy az elfogadhatatlan infláció miatt újabb árstopokat is készek bevetni.
Ezután döntött úgy a Lidl élelmiszerlánc, hogy harmincféle tejtermék árát csökkenti.
Jelentős árcsökkentés a tejtermékek piacán
A cég sajtóközleményében hangsúlyozta:
„Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az egyik legkeresettebb árucsoport, a tejek és tejtermékek árát csökkenti. A vállalat legújabb lépésének köszönhetően minden tej olcsóbb lesz, a csökkenés mértéke pedig akár a 10 százalékot is elérheti. Az érintett vajak ára átlagosan 5-6 százalékkal mérséklődik, míg a fogyasztók által legkedveltebb kiszerelésű trappista sajtok esetében akár 200 forintot is megspórolhatnak a vásárlók.”
Fokozódó tejfogyasztás Magyarországon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a tej és tejtermékek fogyasztása az elmúlt években folyamatosan növekedett. Míg 2010-es évek elején az egy főre jutó éves tejfogyasztás körülbelül 170 liter volt, 2023-ban már elérte a 204 litert. A tejek és tejtermékek árának csökkentése tehát napi szintű segítséget jelenthet a vásárlóknak.
Konkrét árcsökkentések
A Lidl közleménye szerint:
- A tejek esetében minden termék árát legalább 10 forinttal csökkenti.
- A 2,8%-os ESL Pilos PET palackos tej 50 forinttal lesz olcsóbb, ami 10%-os árcsökkenést jelent.
- A 700 grammos Pilos felezett trappista sajt ára 200 forinttal csökken.
- Az érintett vajak átlagosan 5–6%-kal lesznek olcsóbbak.
- A vásárlók körében népszerű Pilos 250 grammos sós vaj ára 12%-kal mérséklődik.
A Lidl árcsökkentési döntése egyértelműen hatással lesz a tejtermékek piacára, különösen az inflációs nyomás fényében.