Az OTP Bank ügyfeleit arra hívja fel a figyelmet, hogy az utóbbi időben megnövekedett a csaló telefonhívások száma, melyeknek ügyfeleik a célpontjai.
A bank azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy legyenek különösen óvatosak, mert a csalók a hívások alatt bankszemélyzetnek adják ki magukat. Néha még hamis igazolványokat is küldenek az ügyfeleknek e-mailen keresztül.
Ezekben a hívásokban a csalók gyakran azt állítják, hogy az ügyfél számlája veszélyben van, vagy hogy gyanús tranzakciót észleltek a számláján. A tranzakció megerősítését kérik az ügyfelektől. Ezen kívül azt javasolják, hogy az ügyfél telepítse a különféle szoftvereket a számítógépére vagy okostelefonjára, mint például vírusirtók és csaláselhárító eszközök.
Azonban ezek a programok valójában olyan eszközök, ami megkönnyíti a csalók számára, hogy hozzáférjenek az ügyfél adataihoz, a számítógépen vagy a mobiltelefonon tárolt adatokhoz, beleértve az online és mobil banki bejelentkezési jelszavakat és megerősítő kódokat is.
Az OTP Bank hangsúlyozza, hogy soha nem kéri ügyfeleitől, hogy telepítsenek efféle programokat, és a bank munkatársai soha nem küldenek azonosító igazolvány kamufotóit ügyfeleinek.
Az ügyfeleket arra kérik, hogy legyenek óvatosak az ilyen hívásokkal, és ne telepítsenek ismeretlen szoftvereket a saját eszközeiken, különösen, ha ezt telefonhívás során kérik tőlük.
Továbbá fontos, hogy figyelmesen olvassák el a bank által küldött SMS-eket és push üzeneteket, és a benne lévő kódokat senkinek ne adják ki.
Az OTP Bank kijelenti, hogy az ügyfelek biztonsága számukra rendkívül fontos, és minden lehetséges módon próbálják megelőzni a csalásokat és védelmet biztosítani ügyfeleiknek az ilyen jellegű támadásokkal szemben.
Az ügyfeleknek javasolják, hogy tartsák be a bank által kínált biztonsági intézkedéseket és ajánlásokat, hogy megvédjék saját pénzügyi adataikat és személyes információikat.