Mindenki tudja, hogy a kinézetünk kódolva van bennünk már gyermekkorunktól fogva. Próbáljuk a göndör vagy hullámos hajunkat megbolondítani számtalan hajápolási termékkel, karcsúsítani a testünket, és olyan bőrre vágyunk, mint a porcelán. De köszönet Winnie Harlownak, aki kategóriájában óriási változásokat hozott létre a vitiligo nevű betegséggel harcolva.
Winnie aki a saját önmagában való hitével lett akárki másnál is dűlőre jutó divatmodell, sokak számára példakép lett.
Winnie múltjának nehézségei
Winnie gercek adı Chantelle Brown-Young. Kanadalı és még csak négyéves volt, amikor diagnosztikus vitiligóval diagnosztizálták. Már nagyon fiatal korától fogva ő volt az egyetlen, aki másként nézett ki, mint a többi gyerek.
“Soha nem láttam senkit a tévében vagy a kifutón, aki úgy nézett ki, mint én – mondta egy interjúban. – Úgy éreztem, hogy ilyen ember csak én vagyok a földön”. A társak sem fogadták el őt, ami különösen nehéz volt számára.
„Úgy gondolom, hogy az állapotom nem rombolta annyira az önbizalmamat, mint a körülöttem lévő emberek – mondta Winnie.”
Karrierjének váratlan kezdete
Mint sok másnál, Winnie is véletlenül fedezte fel a modellezési tehetségét. A „tündérkeresztapja” a kanadai újságíró Shannon Boodram volt, aki forgatott egy YouTube-videót Winnie-ről és betegségéről. A videót pillanatok alatt több mint 150 000 ember nézte meg. Shannon azt tanácsolta a 16 éves Winnie-nak, hogy komolyan gondolkozzon el a modellkarrieren.
„Felhívott és azt mondta, hogy a kamera imád, nagyon természetes voltam, hihetetlen, hogy ez volt az első fotózásom – emlékezik Winnie.”
Ellenállt a nehézségeknek
19 évesen, 2014-ben jelent meg először a nagyközönség előtt a „Topmodell leszek!” című műsorban. Bár nem nyert, a döntőig jutott. Ez tapasztalata nagyon kemény volt számára, amint később megemlítette: “Az életemben abban az időben azt mondták nekem, éreztetik velem, hogy a modellkedés nem nekem való.”
Modellszerepe inspirációt és lehetőséget adott a személyes hangja megjelenítésére.
Winnie Harlow lett egy napjaink híres divatmárka arca, gyakran jelenik meg a közösségi médiában, és nyíltan beszél a szépségideálokról. Számtalan díj jutalmazta és továbbra is igyekszik helytállni a divatiparban.
Winnie újraírta a szépségideálnak a fogalmát. „Hiszem, hogy mindenkinek megvan a maga szépsége” – mondta. Megpróbálja a divatot kevésbé kiközösítővé és inspirálóbbá tenni.
„Mindig mondom, hogy önmagadhoz való hozzáállásodban a legfontosabb a saját véleményed, nem pedig másoké” – összegezte.